Egy éve havonta egyszer-kétszer a www.fapadosetterem.hu oldalról választunk egy budapesti helyet, hogy próbára tegyük ízlelőbimbóinkat. Általában ugyanaz a tettestársam, bár néha vannak új beugrók is. Összességében jó néhány előítélettel lettünk kevesebbek.
ezek kívül a torkos csütörtökök rossz élményeiből (pl.: Régi Sípos Étterem, erről később még bővebben fogok írni) kiindulva ugyanis fel voltunk készülve arra, hogy a számlázás nem lesz mindig korrekt, vagy az ételrendelésünk fog összekeveredni, esetleg a bánásmódból lesz érezhető, hogy mi nem a teljes árat fizető vendégek közé tartozunk. Nos, kérem szépen eddig egyszer sem fordult elő a felsoroltak egyike sem.
Ezek alapján nekem kezd visszatérni a magyar vendéglátás színvonalas jövőjébe vetett hitem. Bár az is lehet, hogy a fapadost szervező csapat válogatott jól az éttermek közül. Ám ez pesszimista megközelítése lenne a felsorolt tényeknek, ebből az életérzésből pedig már van elég a november végét idéző szeptemberi időjárásban. Szóval igenis pozitív élményeink vannak.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem fordultak elő bakik. Kissé aggódó lévén azon a héten, amikorra a foglalásunk szól, mindig egyeztetek telefonon is az adott étteremmel. (Rövid magyarázat a fapados éttermi rendszert nem ismerőknek: ha a maximum kedvezményt szeretnéd igénybe venni, akkor 3 hónappal előtte kell lefoglalnod az étlapról az ételt és az italt.) A foglalások 1/3 részében az éttermek nem kapták meg a foglalásunkat. Hogy ez a honlap üzemeltetőinek a hibája, vagy az étterem e-mail elérhetőségével van a gond, azt nem tudom. Az is igaz ugyanakkor, hogy a fapad honlapját tavaly november óta nem frissítették, szerepel rajta néhány étterem, akik már nem vesznek részt ebben az akcióban, és az éttermek étlapjai is néha már elavultak a jelenlegi kínálatukhoz képest. De ezek az éttermek is szó nélkül elfogadták a foglalásunkat, és ezzel együtt a kedvezményt is. Ezek közül volt, ahol elég volt bediktálni telefonon a rendelés tételeit, kedvezmény százalékát, volt ahol e-mailben vagy faxon kérték, de minden alkalommal ők kértek elnézést ezért a kellemetlenségért. Ennek a legszebb példája a Café Vian Étterem volt, ahol csak egy véletlen elszólásból tudtuk meg, hogy egy fél éve lecserélt étlapból rendeltünk természetesen olyan ételeket, amiket egyébként már nem készítenek, de nekünk szó nélkül felszolgálták.
Mielőtt valamelyik kedves olvasóm szertartásos harakirit követne el ennyi szirupos ömlengés hatására, gyorsan jeleznem kell, hogy az eddig leírtakon kívül az éttermek tisztasága, mellékhelyisége, a terítés, az evőeszközök, kiszolgálás gyorsasága és persze a lényeg, az ételválaszték, a fogások mennyisége, tálalása és minősége szempontjából már nem ennyire rózsaszín az összkép.
Ha több időm lesz, biztos fogok írni visszamenőleg részletesen is az éttermekről, de most csak felsorolom őket, ha esetleg valaki most menne el ezekbe, és némi inputra lenne szüksége róluk megkereshessen: Szépvölgyi Étterem, Caramia Étterem, Hunyadi Étterem, Sport Fogadó Café, Tajtékos Napok Étterem, Platán Étterem, Hotel Glória, Café Vian, Veranda Grill.
Rövid szünet után a legfrissebb élményünk következik. Három főből álló kis csapatunk péntek délután (2008. 09.12.) látogatott el a Kánaán Étterembe.